アップロード日: 2011/11/19
【About the film】
SYNOPSIS AND NEWS
概要とニュース
In suburban Buenos Aires, thirty unemployed auto-parts workers walk into their idle factory, roll out sleeping mats and refuse to leave.
ブエノスアイレス郊外では、三十名の無職の工員が休止中の自動車部品工場に入り込んで 寝るためのマットを広げて座りこみ、退去を拒否している。
All they want is to re-start the silent machines. But this simple act - The Take - has the power to turn the globalization debate on its head.
彼らの要望は、サイレントマシンを再起動することです。しかし、この単純な行為 The Takeは - グローバル化の議論を逆転させるための効力を持っている。
In the wake of Argentina's dramatic economic collapse in 2001, Latin America's most prosperous middle class finds itself in a ghost town of abandoned factories and mass unemployment. The Forja auto plant lies dormant until its former employees take action. They're part of a daring new movement of workers who are occupying bankrupt businesses and creating jobs in the ruins of the failed system.
2001年のアルゼンチンの飛躍的な経済崩壊を契機として、ラテンアメリカで最も裕福 な中産階級は、廃業した工場と大量失業のゴーストタウンに自分自身を見つける。For jaの自動車工場は、元従業員が行動を起こすまで休眠状態だった。破産企業を占有し、 障害を起こしたシステムの跡地内で仕事を作り出している労働者による、大胆で新しい動 きの一環だ。
But Freddy, the president of the new worker's co-operative, and Lalo, the political powerhouse from the Movement of Recovered Companies, know that their success is far from secure. Like every workplace occupation, they have to run the gauntlet of courts, cops and politicians who can either give their project legal protection or violently evict them from the factory.
しかしフレディ、新しい労働組合の委員長やラロ、復活した企業からの政治の原動力とな るものは、成功したとは言えないことを承知している。あらゆる職場での職種と同様に、 彼らは自分達の運動計画に対する裁判所の怒りを甘んじて受けるか、工場から彼らを退去 させるために裁判所、警察や政治家の強硬な挑戦を受けることも辞さない。
The story of the workers' struggle is set against the dramatic backdrop of a crucial presidential election in Argentina, in which the architect of the economic collapse, Carlos Menem, is the front-runner. His cronies, the former owners, are circling: if he wins, they'll take back the companies that the movement has worked so hard to revive.
労働者の闘争の話は、経済崩を牽引し構築した、アルゼンチンのカルロスメネムの重要な 大統領選挙がその劇的な背景にある。彼の取り巻き、元のオーナーは取り巻いている:カ ルロスメネムが当選すれば、彼らは運動が復活させた工場を取り返せるからです。
Armed only with slingshots and an abiding faith in shop-floor democracy, the workers face off against the bosses, bankers and a whole system that sees their beloved factories as nothing more than scrap metal for sale.
slingshotsと現場の民主主義の揺るぎない信念に武装し、労働者は、上司や銀 行家、また安売りのための金属くずにすぎないとして、彼らの最愛の工場を見て、システ ム全体に対して対決している。
With The Take, director Avi Lewis, one of Canada's most outspoken journalists, and writer Naomi Klein, author of the international bestseller No Logo, champion a radical economic manifesto for the 21st century. But what shines through in the film is the simple drama of workers' lives and their struggle: the demand for dignity and the searing injustice of dignity denied.
テイクは、ディレクターとしてアビ・ルイス、カナダで最も率直なジャーナリストの一人 である:彼と作家のナオミ・クライン:国際的なベストセラーの著書 No Logo、チャンピオンであり21世紀の急進的な経済的なマニフェストである。しかし 、映画の中で輝いているのは、労働者の生活と彼らの闘争のシンプルなドラマ:尊厳と、 否定された威厳の不正に対する厳格さである。
SYNOPSIS AND NEWS
概要とニュース
In suburban Buenos Aires, thirty unemployed auto-parts workers walk into their idle factory, roll out sleeping mats and refuse to leave.
ブエノスアイレス郊外では、三十名の無職の工員が休止中の自動車部品工場に入り込んで
All they want is to re-start the silent machines. But this simple act - The Take - has the power to turn the globalization debate on its head.
彼らの要望は、サイレントマシンを再起動することです。しかし、この単純な行為 The Takeは - グローバル化の議論を逆転させるための効力を持っている。
In the wake of Argentina's dramatic economic collapse in 2001, Latin America's most prosperous middle class finds itself in a ghost town of abandoned factories and mass unemployment. The Forja auto plant lies dormant until its former employees take action. They're part of a daring new movement of workers who are occupying bankrupt businesses and creating jobs in the ruins of the failed system.
2001年のアルゼンチンの飛躍的な経済崩壊を契機として、ラテンアメリカで最も裕福
But Freddy, the president of the new worker's co-operative, and Lalo, the political powerhouse from the Movement of Recovered Companies, know that their success is far from secure. Like every workplace occupation, they have to run the gauntlet of courts, cops and politicians who can either give their project legal protection or violently evict them from the factory.
しかしフレディ、新しい労働組合の委員長やラロ、復活した企業からの政治の原動力とな
The story of the workers' struggle is set against the dramatic backdrop of a crucial presidential election in Argentina, in which the architect of the economic collapse, Carlos Menem, is the front-runner. His cronies, the former owners, are circling: if he wins, they'll take back the companies that the movement has worked so hard to revive.
労働者の闘争の話は、経済崩を牽引し構築した、アルゼンチンのカルロスメネムの重要な
Armed only with slingshots and an abiding faith in shop-floor democracy, the workers face off against the bosses, bankers and a whole system that sees their beloved factories as nothing more than scrap metal for sale.
slingshotsと現場の民主主義の揺るぎない信念に武装し、労働者は、上司や銀
With The Take, director Avi Lewis, one of Canada's most outspoken journalists, and writer Naomi Klein, author of the international bestseller No Logo, champion a radical economic manifesto for the 21st century. But what shines through in the film is the simple drama of workers' lives and their struggle: the demand for dignity and the searing injustice of dignity denied.
テイクは、ディレクターとしてアビ・ルイス、カナダで最も率直なジャーナリストの一人
The Take ナオミ・クライン 2/9 (日本語字幕) #TPP #IMF_TKY
公開日: 2012/04/04
Description from: http://thetake.org/index.cfm?page_nam...
ブエノスアイレスの郊外で 30人の失業した自動車部品工場の労働者は工場へ入り込み、布団を敷き立ち退きを拒み ました。
彼らは工場の再開だけを望んでいた。しかし、このシンプルな抗議活動ーThe Takeーにはグーロバル化議論を覆す力があったのです。
2001年の劇的な経済崩壊の結果、中南米で最も栄えていた中産階級の街は、大量の失 業者と廃業した工場を抱えたゴーストタウンと化しました。元従業員が行動を起こすまで フォーハの自動車部品工場は眠ったままでした。「破綻した政策の中で閉鎖された工場を を占拠し、雇用を生み出す」彼らはこの勇敢なムーブメントの一員なのです。
しかし、この運動は裁判所、警察、政治家などの対策をとってくれたり暴力的な強制排除 から合法的に身を守ってくれる人たちの怒りを買う事になります。目的を達成するには長 く困難な道のりがあるのです。新しくできた労働組合の組合長のフレディー、そして政治 活動家で再生企業国民運動に所属しているラロの二人もそれを承知でした。
この労働者たちの苦闘の矛先はアルゼンチンの大統領選に向けられました。悲劇的なこと にこの大統領選で有力候補なのが経済崩壊を招いた立役者のカルロス・メネムなのです。 潰れていった工場の元オーナーたちはメネムの取り巻きであり、彼が当選すれば「従業員 たちが必死で立てなおしてきた工場」を取り返せると考えているのでしょう。
装備はパチンコ。そして経営者や銀行家、彼らの愛する工場を鉄くずとしか見ない体制に 立ち向かう現場の人々への揺るぎない信頼。
In suburban Buenos Aires, thirty unemployed auto-parts workers walk into their idle factory, roll out sleeping mats and refuse to leave.
All they want is to re-start the silent machines. But this simple act - The Take - has the power to turn the globalization debate on its head.
In the wake of Argentina's dramatic economic collapse in 2001, Latin America's most prosperous middle class finds itself in a ghost town of abandoned factories and mass unemployment. The Forja auto plant lies dormant until its former employees take action. They're part of a daring new movement of workers who are occupying bankrupt businesses and creating jobs in the ruins of the failed system.
But Freddy, the president of the new worker's co-operative, and Lalo, the political powerhouse from the Movement of Recovered Companies, know that their success is far from secure. Like every workplace occupation, they have to run the gauntlet of courts, cops and politicians who can either give their project legal protection or violently evict them from the factory.
The story of the workers' struggle is set against the dramatic backdrop of a crucial presidential election in Argentina, in which the architect of the economic collapse, Carlos Menem, is the front-runner. His cronies, the former owners, are circling: if he wins, they'll take back the companies that the movement has worked so hard to revive.
Armed only with slingshots and an abiding faith in shop-floor democracy, the workers face off against the bosses, bankers and a whole system that sees their beloved factories as nothing more than scrap metal for sale.
With The Take, director Avi Lewis, one of Canada's most outspoken journalists, and writer Naomi Klein, author of the international bestseller No Logo, champion a radical economic manifesto for the 21st century. But what shines through in the film is the simple drama of workers' lives and their struggle: the demand for dignity and the searing injustice of dignity denied.
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In general, this documentary shows A) how neo-liberal politics can utterly destroy a country and B) how syndicalist and anarchist concepts can work today. (Which are exactly the concepts behind the resistance, although they seldom call themselves anarchist they certainly achieve what anarchists have been striving for for generations.)
ブエノスアイレスの郊外で 30人の失業した自動車部品工場の労働者は工場へ入り込み、布団を敷き立ち退きを拒み
彼らは工場の再開だけを望んでいた。しかし、このシンプルな抗議活動ーThe Takeーにはグーロバル化議論を覆す力があったのです。
2001年の劇的な経済崩壊の結果、中南米で最も栄えていた中産階級の街は、大量の失
しかし、この運動は裁判所、警察、政治家などの対策をとってくれたり暴力的な強制排除
この労働者たちの苦闘の矛先はアルゼンチンの大統領選に向けられました。悲劇的なこと
装備はパチンコ。そして経営者や銀行家、彼らの愛する工場を鉄くずとしか見ない体制に
In suburban Buenos Aires, thirty unemployed auto-parts workers walk into their idle factory, roll out sleeping mats and refuse to leave.
All they want is to re-start the silent machines. But this simple act - The Take - has the power to turn the globalization debate on its head.
In the wake of Argentina's dramatic economic collapse in 2001, Latin America's most prosperous middle class finds itself in a ghost town of abandoned factories and mass unemployment. The Forja auto plant lies dormant until its former employees take action. They're part of a daring new movement of workers who are occupying bankrupt businesses and creating jobs in the ruins of the failed system.
But Freddy, the president of the new worker's co-operative, and Lalo, the political powerhouse from the Movement of Recovered Companies, know that their success is far from secure. Like every workplace occupation, they have to run the gauntlet of courts, cops and politicians who can either give their project legal protection or violently evict them from the factory.
The story of the workers' struggle is set against the dramatic backdrop of a crucial presidential election in Argentina, in which the architect of the economic collapse, Carlos Menem, is the front-runner. His cronies, the former owners, are circling: if he wins, they'll take back the companies that the movement has worked so hard to revive.
Armed only with slingshots and an abiding faith in shop-floor democracy, the workers face off against the bosses, bankers and a whole system that sees their beloved factories as nothing more than scrap metal for sale.
With The Take, director Avi Lewis, one of Canada's most outspoken journalists, and writer Naomi Klein, author of the international bestseller No Logo, champion a radical economic manifesto for the 21st century. But what shines through in the film is the simple drama of workers' lives and their struggle: the demand for dignity and the searing injustice of dignity denied.
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In general, this documentary shows A) how neo-liberal politics can utterly destroy a country and B) how syndicalist and anarchist concepts can work today. (Which are exactly the concepts behind the resistance, although they seldom call themselves anarchist they certainly achieve what anarchists have been striving for for generations.)
The Take ナオミ・クライン 3/9 (日本語字幕) #TPP #IMF_TKY
公開日: 2012/09/12
Help us caption and translate this video on Amara.org: http://www.amara.org/en/v/BZzd/
ブエノスアイレス郊外では、三十名の無職の工員が休止中の自動車部品工場に入り込んで 寝るためのマットを広げて座りこみ、退去を拒否している。
彼らの要望は、サイレントマシンを再起動することです。しかし、この単純な行為 The Takeは - グローバル化の議論を逆転させるための効力を持っている。
2001年のアルゼンチンの飛躍的な経済崩壊を契機として、ラテンアメリカで最も裕福 な中産階級は、廃業した工場と大量失業のゴーストタウンに自分自身を見つける。For jaの自動車工場は、元従業員が行動を起こすまで休眠状態だった。破産企業を占有し 、障害を起こしたシステムの跡地内で仕事を作り出している労働者による、大胆で新しい 動きの一環だ。
しかしフレディ、新しい労働組合の委員長やラロ、復活した企業からの政治の原動力とな るものは、成功したとは言えないことを承知している。あらゆる職場での職種と同様に、 彼らは自分達の運動計画に対する裁判所の怒りを甘んじて受けるか、工場から彼らを退 去させるために裁判所、警察や政治家の強硬な挑戦を受けることも辞さない。
労働者の闘争の話は、経済崩を牽引し構築した、アルゼンチンのカルロスメネムの重要な 大統領選挙がその劇的な背景にある。彼の取り巻き、元のオーナーは取り巻いている:カ ルロスメネムが当選すれば、彼らは運動が復活させた工場を取り返せるからです。
slingshotsと現場の民主主義の揺るぎない信念に武装し、労働者は、上司や銀 行家、また安売りのための金属くずにすぎないとして、彼らの最愛の工場を見て、システ ム全体に対して対決している。
テイクは、ディレクターとしてアビ・ルイス、カナダで最も率直なジャーナリストの一人 である:彼と作家のナオミ・クライン:国際的なベストセラーの著書 No Logo、チャンピオンであり21世紀の急進的な経済的なマニフェストである。しかし 、映画の中で輝いているのは、労働者の生活と彼らの闘争のシンプルなドラマ:尊厳と、 否定された威厳の不正に対する厳格さである。
ブエノスアイレス郊外では、三十名の無職の工員が休止中の自動車部品工場に入り込んで
彼らの要望は、サイレントマシンを再起動することです。しかし、この単純な行為 The Takeは - グローバル化の議論を逆転させるための効力を持っている。
2001年のアルゼンチンの飛躍的な経済崩壊を契機として、ラテンアメリカで最も裕福
しかしフレディ、新しい労働組合の委員長やラロ、復活した企業からの政治の原動力とな
労働者の闘争の話は、経済崩を牽引し構築した、アルゼンチンのカルロスメネムの重要な
slingshotsと現場の民主主義の揺るぎない信念に武装し、労働者は、上司や銀
テイクは、ディレクターとしてアビ・ルイス、カナダで最も率直なジャーナリストの一人
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The Take ナオミ・クライン 4/9 (日本語字幕) #TPP #IMF_TKY
公開日: 2012/09/11
説明はありません。
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The Take ナオミ・クライン 5/9 (日本語字幕) #TPP #IMF_TKY
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The Take ナオミ・クライン 6/9 (日本語字幕) #TPP #IMF_TKY
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公開日: 2012/09/16
ブエノスアイレス郊外では、三十名の無職の工員が休止中の自動車部品工場に入り込んで 寝るためのマットを広げて座りこみ、退去を拒否している。
彼らの要望は、サイレントマシンを再起動することです。しかし、この単純な行為 The Takeは - グローバル化の議論を逆転させるための効力を持っている。
2001年のアルゼンチンの飛躍的な経済崩壊を契機として、ラテンアメリカで最も裕福 な中産階級は、廃業した工場と大量失業のゴーストタウンに自分自身を見つける。For jaの自動車工場は、元従業員が行動を起こすまで休眠状態だった。破産企業を占有し 、障害を起こしたシステムの跡地内で仕事を作り出している労働者による、大胆で新しい 動きの一環だ。
しかしフレディ、新しい労働組合の委員長やラロ、復活した企業からの政治の原動力とな るものは、成功したとは言えないことを承知している。あらゆる職場での職種と同様に、 彼らは自分達の運動計画に対する裁判所の怒りを甘んじて受けるか、工場から彼らを退 去させるために裁判所、警察や政治家の強硬な挑戦を受けることも辞さない。
労働者の闘争の話は、経済崩を牽引し構築した、アルゼンチンのカルロスメネムの重要な 大統領選挙がその劇的な背景にある。彼の取り巻き、元のオーナーは取り巻いている:カ ルロスメネムが当選すれば、彼らは運動が復活させた工場を取り返せるからです。
slingshotsと現場の民主主義の揺るぎない信念に武装し、労働者は、上司や銀 行家、また安売りのための金属くずにすぎないとして、彼らの最愛の工場を見て、システ ム全体に対して対決している。
テイクは、ディレクターとしてアビ・ルイス、カナダで最も率直なジャーナリストの一人 である:彼と作家のナオミ・クライン:国際的なベストセラーの著書 No Logo、チャンピオンであり21世紀の急進的な経済的なマニフェストである。しかし 、映画の中で輝いているのは、労働者の生活と彼らの闘争のシンプルなドラマ:尊厳と、 否定された威厳の不正に対する厳格さである。
彼らの要望は、サイレントマシンを再起動することです。しかし、この単純な行為 The Takeは - グローバル化の議論を逆転させるための効力を持っている。
2001年のアルゼンチンの飛躍的な経済崩壊を契機として、ラテンアメリカで最も裕福
しかしフレディ、新しい労働組合の委員長やラロ、復活した企業からの政治の原動力とな
労働者の闘争の話は、経済崩を牽引し構築した、アルゼンチンのカルロスメネムの重要な
slingshotsと現場の民主主義の揺るぎない信念に武装し、労働者は、上司や銀
テイクは、ディレクターとしてアビ・ルイス、カナダで最も率直なジャーナリストの一人
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The Take ナオミ・クライン 7/9 (日本語字幕) #TPP #IMF_TKY
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The Take ナオミ・クライン 8/9 (日本語字幕) #TPP #IMF_TKY
公開日: 2012/09/15
説明はありません。
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The Take ナオミ・クライン 9/9 (日本語字幕) #TPP #IMF_TKY
公開日: 2012/09/17
Help us caption and translate this video on Amara.org: http://www.amara.org/en/v/BZyv/
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