2013年7月10日水曜日

Heerema Thialf - The biggest Crane Vessel in the World

14/05/12 Heerema Thialf - The biggest Crane Vessel in the World  

http://youtu.be/tn8p5jZiI_k




公開日: 2012/05/14
(HD1080p) Deze video toont beelden van het grooste kraanschip ter wereld, de Thialf van Heerema. De Thialf heeft een lengte van 201 meter en een breedte van 88,4 meter. De hoogte tot het dek is 49,5 meter. Daarop staan twee gigantische kranen die elk ongeveer 144 meter hoog zijn. Dit gevaarte komt één tot een paar keer per jaar naar het Calandkanaal aan de Landtong bij Rozenburg Zuid Holland. De Thialf heeft ook nog twee kleinere zusjes, de Hermod en de Balder. Ook die kraanschepen komen regelmatig naar het Calandkanaal. Ook komen ze af en toen naar de scheepswerf Keppel Verolme in de Botlek voor grote onderhoudswerkzaamheden. Deze kraanschepen worden overal ter wereld ingezet voor hijsklussen en het leggen van grote leidingen.

Nog uitgebreide info over het kraanschip: max hefvermogen is 14200 ton, tijdens hijsklussen is de diepgang 26.6 meter, de Thialf heeft ook 12 ankers van 22.5 ton per stuk en daar zitten staalkabels aan vast met een diameter van 80mm en een lengte (per stuk) van 2500 meter.

Om op zijn plaats te blijven als er gewerkt word op zee is de Thialf uitgeust met zgn Azimuth schroeven met elk een vermogen van 5500KW, tevens kunnen er 742 peronen op,met de kranen maximaal opgetopt is de Thialf hoger als de Euromast.

This video shows images of the largest crane vessel in the world, the Thialf of Heerema. The Thialf has a length of 201 meters and a width of 88.4 meters. The height to the deck is 49.5 meters. Two giant cranes approximately 144 metres high. This ship comes up a few times a year to the Calandchannel Rozenburg Zuid Holland The Netherlands. The Thialf also has two smaller sisters, the Hermod and the Balder. Also who regularly come to the Calandchannel. Also they come some times to the shipyard Keppel Verolme Botlek for large maintenance work. This crane ships are deployed all over the world for lifting jobs and laying large pipes.

===============================================================

Offshore as seen from tug Retriever.wmv

http://youtu.be/V5J5T5M9g7g



アップロード日: 2010/09/17
Heerema Marine Contractors Offshore Impression
 
===============================================================

http://hmc.heerema.com/content/fleet/thialf/



Thialf, our largest deepwater construction vessel (DCV), is capable of a tandem lift of 14,200 t (15,600 short tons). Its two cranes provide for a depth reach lowering capability as well as a heavy lift capacity to install topsides. This multi-functional dynamic positioned DCV is customized for the installation of foundations, moorings, SPARs, TLPs, and integrated topsides, as well as pipelines and flowlines.
 
 

Dimensions

Length overall201.6 m661 ft
Length of vessel165.3 m542 ft
Width88.4 m290 ft
Depth to workdeck49.5 m162 ft
Draught11.8-31.6 m43-104 ft
GRT136,709 t-
NRT41,012 t-

Accommodation / Helicopter Deck

The living quarters are equipped to accommodate 736 men. All quarters have heating and air conditioning facilities. The helicopter deck is suitable for a Boeing Chinook 234.

Life-saving / Fire-fighting Equipment

Thialf has life-saving and fire-fighting equipment in accordance with the latest governmental requirements.

Mooring System

12 Delta Flipper anchors of 22.5 t each, on 3 1/8" wire ropes of 2,400 meters (8,000 ft) long. Minimum breaking strength 480 t. Kongsberg Albatross ADP 503 and ADP 311 automatic and dynamic positioning and mooring assistance.

Diving System

Containerized saturation diving system with diving bell can be made available.

Port Side Crane & Starboard Crane

Main hoist revolving7,826 stup to 31.2 m (102 ft)
Auxiliary hoist1,000 st36.0-79.2 m (120‍–‍260 ft)
Whip hoist220 st41.0-129.5 m (134‍-‍425 ft)
 
 

Main Hoist Lifting Height

95 m (312 ft) above work deck for each crane. Lowering depth of auxiliary hoists 460 m (1,500 ft) below work deck at minimum radius.

Main Hoist Plumbing Depth

The lowering depth of main hoist at minimum radius with 3,500 t is 307 meters below heel point and with 2,990 t, 351 meters below heel point. Heel point is 24.4 meters (80 ft) above work deck.

Tandem Lift

Main hoist 14,200 t (15,600 st) at 31.2 meters (102 ft) radius (subject to stability calculations).

Ballast System

Ballast pump capacity 20,800 cubic meters/hour.

Dynamic Positioning System

Thialf is equipped with a Class III Dynamic Positioning system with the following characteristics:
Thrusters: 6 x 5,500 kW - 360 degrees azimuth, total thrust 400 t.

Modes of operation
  • Manual
  • Joy-stick
  • Auto-pilot
  • Full DP mode
  • Position mooring


Special DP functions
  • Track follow
  • Heavy lift
  • Follow floating object
  • External force compensation

Position reference systems
  • 2 x satellite DGPS
  • 1 x mechanical taut wire (300 m)
  • 1 x Artemis
  • 2 x acoustic SSBL/LBL
  • 1 x Fan-beam laser


Transit speed with 1 tug max. 7.0 knot at 12.5 m draft.

Deck Load / Transit Speed

  • Deck load capacity 15 t/square meter
  • Total deck load capacity 12,000 t
  • Transit speed with 12,000 tons deck load 6 knots at 12.5 meters (43.6 ft) draft.
===============================================================

Hollands Glorie: 'HEEREMA' (BOU Media)



アップロード日: 2011/12/18
Hollands Glorie aflevering over HEEREMA, een absoluut toonbeeld van Hollands Glorie. Heerema is toonaangevend, succesvol en richtinggevend in de maritieme en offshore industrie. Niet alleen in Nederland, maar wereldwijd. Producent: BOU Media Productions, Hilversum, The Netherlands
 
===============================================================

Heerema’s DCV Thialf – Still the biggest crane vessel in the world!!??

http://www.heavyliftspecialist.com/cranes/heerema-thialf-biggest-crane-vessel-world/


===============================================================

Verhalen SSCV THIALF 21-4-2012.wmv

http://youtu.be/6GBtTUAOP_Q



公開日: 2012/04/24
THIALF na dokbeurt bij Keppel Verolme in de Botlek door zes Smit sleepboten naar de Heerema locatie in het Calandkanaal gesleept.
 
===============================================================

0 件のコメント: