Wanted criminal
Tax thief 税金泥棒 風車串刺しの刑
Punishment of the skewering
Tax thief 税金泥棒 風車串刺しの刑
Punishment of the skewering
Wanted criminal
Tax thief 税金泥棒 風車張付けの刑
Punishment of the pasting
Tax thief 税金泥棒 風車串刺しの刑
Punishment of the skewering
Tax thief 税金泥棒 風車串刺しの刑
Punishment of the skewering
Tax thief 税金泥棒 風車張付けの刑
Punishment of the pasting
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Punishment of the skewering
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Punishment of the skewering
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Punishment of the skewering
Tax thief 税金泥棒 風車張付けの刑
Punishment of the pasting
Tax thief
税金泥棒 原発事故監視・張付けの刑
Punishment of the watching and monitoring for nuclear plant accident.
Tax thief
税金泥棒 原発事故監視・張付けの刑
Punishment of the watching and monitoring for nuclear plant accident.
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Tax thief 税金泥棒 指名手配
Wanted criminal
山名元
Wanted criminal
Tax thief 税金泥棒 風車串刺しの刑
Punishment of the skewering
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Tax thief 税金泥棒 風車張付けの刑
Wanted criminal
Punishment of the pasting
加藤 良三
加藤良三
http://ja.wikipedia.org/wiki/%E5%8A%A0%E8%97%A4%E8%89%AF%E4%B8%89
加藤 良三(かとう りょうぞう、1941年9月13日 - )は、日本の外交官、プロ野球コミッショナー、三菱商事特別顧問で2009年6月より社外取締役。埼玉県生まれ、秋田県由利郡由利町(現:由利本荘市)出身。
成蹊高等学校を経て東京大学法学部を卒業。1965年(昭和40年)に外務省入省。
アメリカンスクール(英語研修組)の外交官として同期の折田正樹と共に将来を嘱望される。1995年(平成7年)、北朝鮮外交に対応するため、加藤がアジア局長に、折田正樹が北米局長に任命された。総合外交政策局長、外務審議官(政治担当)などを歴任し、2001年(平成13年)10月に駐米大使に任命される。
加藤は入省直後から4回の在米勤務経験があり、外務省有数の米国通としてリチャード・アーミテージなど共和党系を中心とした外交・安全保障の閣僚クラス・大統領補佐官・連邦議員などに豊富な人脈を有していた。駐米大使としては戦後最長となる6年半にわたる任期を務め上げ、日米関係の発展に尽力した。アメリカのシンクタンクは加藤の功績を称えて「加藤良三記念賞」を創設した[1]。
アメリカ合衆国下院121号決議に対しては、決議案に書かれた「20世紀最大の人身売買」「集団強姦」「身体切断」などといった文面に対する反論ではなく、日本政府は既に謝罪を行っているとの立場で採択への反対論を展開し、決議案の委員会採決直前には米下院の有力者に決議案全面撤回を求める書簡を送っている。この文書で加藤は「仮に決議案が可決された場合、日本政府はイラク復興や対テロ戦争でのアメリカへの支援の見直しなども含めた対策を取らざるを得ないだろう。日米の友好関係に長期にわたって悪影響を与える。」と主張し、決議案の全面撤回を求めた[2]。
2008年7月、日本野球機構のコミッショナーに就任(根來泰周代行の後任)。
外交官になる以前からの野球好きで、公邸にはサインボールなどのコレクションを100点以上展示していた。駐米大使時代はブッシュ大統領に堂々と「野球のファンだ」と言い切り、2002年にソフトバンク監督王貞治とコリン・パウエル国務長官との会談の席を設けるなど野球外交を展開[3]。WBCや大リーグで始球式を務め[4]、日米のホームラン王であるハンク・アーロンと王を日本大使公邸に招いてパーティーを開くなど、国内外の野球界に広く通じていた[5]。
2008年6月18日、都内で開かれたプロ野球12球団のオーナー会議にて第12代コミッショナーに選任された。記者会見では中学時代に父からプレゼントされた川上哲治のサインバットを取り出して野球への想いを語った[6]。
2009年の第2回WBC終了後、日本代表の大会3連覇に向けてプロ野球の使用球をWBCで使われる米国のボールに合わせるべきとの見解を発表[7][8]。コミッショナー主導の下、2010年夏に翌シーズンからの統一球導入が決まった[9]。加藤は統一球の導入により「国際試合でもNPBの選手のボールに対する違和感が少なくなることを期待」すると述べ[10]、このボールが国際大会使用球となることを目指すとした[11]。また、すべての統一球には加藤のサインが刻印された。
2011年3月、東日本大震災の影響でプロ野球の開幕延期が議論される中、選手会の反対を押し切ってセ・リーグは予定通り3月25日に開幕すると発表[12]。翌日に文部科学省から東京電力・東北電力管内での試合はできるだけ開催しないこととナイターの自粛を求められたが[13]、加藤は取材を受けず、コメントも出さなかった[14]。22日に新井貴浩選手会会長らと高木義明文部科学相、蓮舫節電啓発担当相を訪ねた際、東京電力と東北電力管内でのナイター自粛を要請され、選手会との協調も重ねて指導された。翌23日、「狭い利益ではなく、選手会を含めた野球世界全体として考えるべき。今の時期に野球をやることは不謹慎だとは思わない。SMAPだって何だって、仕事をするんだと言っていた。」と主張した[15]。シーズン終了後には統一球の導入により本塁打数が激減したことが問題になったが、統一球に対応できてこそ「一流の一流である」との私見を述べ、各打者の技術向上を要望した[16]。
第3回WBCへの参加をめぐる問題においては、米国が主導権を握る収益配分の不均衡を問題視した選手会から不参加決議がなされた後も[17]、「ファンのために」「(震災の)復興支援」と問題点をすりかえた上で「参加すべきだ」と主張[18]。後に選手会は不参加決議を撤回したが、選手会会長の新井は記者会見で「残念でなりません」とし、日本代表が持つべき権利の交渉について「トップである加藤コミッショナーが主導権を取り、MLBと対決しないといけない」と加藤を批判した[19]。
2012年11月20日に行われた巨人の日本一祝賀会に出席[20]。壇上で挨拶した加藤は「今年は日米でジャイアンツの年でした。ワールドシリーズではサンフランシスコ・ジャイアンツが4戦全勝。読売ジャイアンツは4勝2敗。もし読売ジャイアンツが4勝0敗なら、私がいるNPBは赤字になる。2試合(多く)やれば、数億円儲かるだろうといわれている。いろんな配慮をいただいたという説がないことはないのであります。御礼申し上げます」[20]、「読売ジャイアンツには世にもまれなる発信力と影響力を持つ球団会長がおられます。サンフランシスコ・ジャイアンツにはおられません。米国の30球団にもいない。それも読売ジャイアンツの強みではないかと。今回の読売ジャイアンツの見事な完全優勝を日本には嫌がる人もいるけれど、より多くの野球ファンは喜んだのではないか。日本野球全体の活力につながる完全優勝だったと思います」などと発言した[20]。
2013年6月12日、統一球の仕様変更を公表していなかった問題で会見を開き、混乱を招いたことについて謝罪する一方で、加藤の了承の上で変更が行われたという下田事務局長の主張について「昨日まで全く知りませんでした。」と否定し、責任を追及する記者に対しては「不祥事を起こしたとは思っていません」と答えた[21][22]。この発言に対し苦情が殺到したため、14日の会見では「ファン、選手の方々に迷惑をおかけしたことについては大変な失態であったと思い、猛省しております」と述べたが、辞任については重ねて否定した[23]。一方、実際には統一球検査の報告を随時受けていたことが取材で発覚した[24]が、9月19日のプロ野球12球団オーナー会議の席上で挨拶し、日本シリーズ前日の10月25日までにコミッショナー辞職する事を表明した[25]。
職歴
1965年(昭和40年)4月 外務省入省
1965年(昭和40年) 英語研修(イェール大学)
1967年(昭和42年) 在米国日本大使館三等書記官(下田武三大使秘書)
1969年(昭和44年) アメリカ局北米第一課、次いで大臣官房総務課
1975年(昭和50年)5月 在オーストラリア日本国大使館一等書記官
1978年(昭和53年)1月 在エジプト日本国大使館一等書記官
1981年(昭和56年)2月 条約局調査官
1981年(昭和56年)8月 北米局安全保障課長
1984年(昭和59年)7月 条約局条約課長
1987年(昭和62年)1月 在アメリカ合衆国日本大使館公使
1990年(平成2年)8月 大臣官房総務課長
1992年(平成4年)7月 北米局審議官
1994年(平成6年)2月 サンフランシスコ日本国総領事
1995年(平成7年)8月 アジア局長
1997年(平成9年)8月 総合外交政策局長
1999年(平成11年)8月 外務審議官(政務)
2001年(平成13年)9月 在アメリカ合衆国特命全権大使
2008年(平成20年)5月 同退任、三菱商事特別顧問
2008年(平成20年)7月 日本プロ野球コミッショナー就任
2009年(平成21年)1月 安全保障と防衛力に関する懇談会 専門委員
2009年(平成21年)6月 三菱商事社外取締役
2010年(平成22年)2月 新たな時代の安全保障と防衛力に関する懇談会 専門委員
2010年7月 外務省顧問退任
2010年12月 外務省顧問就任
最終更新 2013年9月24日 (火) 17:33
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Tax thief 税金泥棒 風車さらしの刑
John J. Hamre
Richard Lee Armitage
Michael Jonathan Green
The nuclear power generation policy interference in Japan.
Intervention in domestic affairs in the nuclear power generation policy in Japan.
Crime of internal disturbances in Japan.
Punishment of the policy interference.
Tax thief
Punishment of the skewering!!!???.
Tax thief
Richard Lee Armitage
Tax thief
Punishment of the skewering !!!???.
Tax thief
Michael Jonathan Green
Tax thief
Punishment of the skewering !!!???.
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John J. Hamre
http://ja.wikipedia.org/wiki/%E3%82%B8%E3%83%A7%E3%83%B3%E3%83%BB%E3%83%98%E3%82%A4%E3%83%A0%E3%83%AA
ジョン・J・ヘイムリ(英語: John J. Hamre, 1950年7月3日 - )は、国際問題研究の専門家である。元ワシントンの官僚であり、2000年4月からはシンク・タンク「戦略国際問題研究所」の社長兼CEOの地位にある。
サウスダコタ州スー・フォールズのオーガスターナ大学から、政治学と経済の学士号を取得した(1972年)。その翌年、ハーヴァード神学校のロックフェラー特別研究員となった。1978年、ジョンズ・ホプキンス大学のポール・H・ニッツェ高等国際問題研究大学院から博士号を取得した。
1978年から1984年まで議会予算局に勤め、国家安全保障・国際問題担当局長補代理に就任した。同職在籍中、上下両院の委員会に対する、分析その他の支援を管轄した。1980年代には、上院軍事委員会に10年間在籍した。その間、彼は主に調達研究開発計画、防衛予算問題と上院歳出委員会との関係を監督・評価する責任を帯びていた。
1993年から1997年まで、ビル・クリントン大統領政権下で国防次官(経理担当)を務めた。1997年、国防副長官に就任し、1999年まで在職した。
2001年、上院から航空宇宙産業将来評価委員会の委員に任命された。
2008年、ノルウェー国王ハーラル5世は、「ノルウェーと米国の両国における政治家、当局、研究者の間の協力促進に対する」努力を顕彰して、ヘイムリをノルウェー王室メリット勲位の司令官に指定した[1]。
最終更新 2013年9月22日 (日) 04:52
※左からアーロン・フリードバーグ氏、マイケル・グリーン氏、ジョセフ・ナイ氏、ジョン・ハムレ氏、リチャード・アーミテージ氏
日本側からは、座長として加藤良三氏(日本プロフェッショナル野球組織コミッショナー、元駐米大使)、座長代理として西原正氏(平和・安全保障研究所理事長、防衛大学名誉教授)、田波耕治氏(三菱東京UFJ銀行顧問、元国際協力銀行総裁)、岡本行夫氏(岡本アソシエイツ代表、元外交官)、羽生次郎氏(笹川平和財団会長)の5名である。
加藤 良三
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「ジャパン・ハンドラーズ」が「日米安全保障研究会」(笹川平和財団
公開日: 2013/06/24
【開催日時】2013年6月24日(月)18:00~18:45 【会場】ホテルオークラ東京 別館2階「オーチャード」【参加者】リチャード・アーミテージ マイケル・グリーン ジョセフ・ナイ ジョン・ハムレ ほか全10名
関連記事 http://bylines.news.yahoo.co.jp/eiken... http://bylines.news.yahoo.co.jp/eiken...
関連記事 http://bylines.news.yahoo.co.jp/eiken... http://bylines.news.yahoo.co.jp/eiken...
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リチャード・リー・アーミテージ
http://ja.wikipedia.org/wiki/%E3%83%AA%E3%83%81%E3%83%A3%E3%83%BC%E3%83%89%E3%83%BB%E3%82%A2%E3%83%BC%E3%83%9F%E3%83%86%E3%83%BC%E3%82%B8
リチャード・リー・アーミテージ (Richard Lee Armitage, 1945年4月26日 - ) は、アメリカ合衆国の政治家・軍人。知日派として日米外交に大きな役割を果たしてきた。
人物と経歴
マサチューセッツ州ボストン生まれ。カトリック信者。 1967年アナポリス海軍兵学校を卒業後(海軍少尉)、ベトナム戦争に従軍。1973年、パリ協定の成立を知り停戦を拒んで除隊[1]。その後、国防省情報部員としてサイゴンやテヘランなどで勤務。上院議員であったボブ・ドール(のちに大統領候補になる)の秘書などを経て、1981年からはロナルド・レーガン政権の国防次官補代理、1983年から1989年までは国防次官補を務めた。その後は政策コンサルティング会社「アーミテージ・アソシエイツ」の代表。2001年に発足したジョージ・ブッシュ政権下では2005年1月まで国務副長官を務めた。
国防戦略の専門家、共和党穏健派の重鎮として知られ、コリン・パウエル国務長官(当時)とともに国務省内で絶大な信頼を置かれていた。現在は政治コンサルティング会社である「アーミテージ・インターナショナル(Armitage International)」の代表を務めている。
2006年9月21日放送のCBS “60 Minutes” においてパキスタンのムシャラフ大統領は、2001年のアメリカによるアフガニスタン侵攻の際に協力しなければパキスタンを「石器時代に戻す」とアーミテージから脅迫されたと告白した。アーミテージ自身は直後に「そのような表現は使っていないが、かなり強い言葉で要請したのは事実」とこれを認めている。
パウエル国務長官とともに、イラク戦争の開始に反対した。国務副長官を辞任した動機として、「ラムズフェルドを閣内に残してパウエルを辞めさせる政権にはついていけないと思ったから」と語っている[2]。ただし、1998年に新保守派のシンクタンク「アメリカ新世紀プロジェクト」からクリントン大統領に宛てて出された、当時の米国の対イラク政策を批判し、フセイン政権を武力で打倒するよう求める書筒にラムズフェルドらと共に賛同人として署名している。
2003年7月に、インタビューでCIA工作員の身元を漏洩してしまう(CIAリーク事件)。このことに関しては2006年9月のインタビューで「大統領、国務長官と国務省、家族に申し訳ないことをした」と述べており、自分に非があるということを認めている。
2008年アメリカ大統領選挙では共和党ジョン・マケイン陣営に属し、外交とくにアジア外交政策の政権構想に関与している。マケインとは共に米国海軍の出身で、後述のベトナム戦争への従軍など共通点が少なくない。国務副長官就任前の上院での審議では、マケインやジェシー・ヘルムズから賛辞の声が相次いだ。
ベトナム戦争に従軍し、ベトナム語が堪能。また、レーガン政権の国防次官補代理職にあった時に、東アジアおよび太平洋地域を担当していたこともあり、知日派として知られ、現在は米国内の知日派政策エリートの保護者的立場にある。1980年代の東芝機械ココム違反事件の際には、対日経済制裁に反対した。
日米間の安定的な安全保障システムの確立に貢献してきたほか、椎名素夫・佐々淳行など日本の政治家や官僚らとの繋がりも強い。一方で、日本の核武装には否定的とされる。FSX開発問題では日本側との調整を担当している。
日本や東アジア全般の安全保障に関する発言が常に注目を集める。アーミテージの名が一般に広く知られるようになったきっかけとして、2000年に対日外交の指針としてジョセフ・ナイらと超党派で作成した政策提言報告「アーミテージ・レポート」(正式名称:INSS Special Report "The United States and Japan: Advancing Toward a Mature Partnership")の存在が挙げられる。この報告書では、日本に対して有事法制の整備を期待する内容が盛り込まれた。
2001年9月11日のアメリカ同時多発テロ事件を受けて、日本側に共闘を求めた。この時にいわゆる「Show the FLAG」(旗幟を明らかにしろ)発言があったとされる。ただし、柳井俊二駐米大使(当時)は、協力の要請があったことは認めたもののShow the Flagという発言は否定している [3]。
イラク戦争開戦時には日本の役割を野球にたとえて「Boots on the ground」と発言したことでも有名になった。また、2004年7月には日本国憲法第9条を日米同盟の障害とする主旨の発言をして物議をかもした。また、北朝鮮による日本人拉致問題においては、北朝鮮に対する圧力路線を主導。2004年4月には北のテロ支援国家指定の根拠に拉致問題を明記させた。
2005年6月6日、『筑紫哲也 NEWS23』に出演した際に、靖国神社参拝について質問され「主権国家である日本の総理大臣が、中国に限らず他の国から靖国神社に参拝してはいけないと指図されるようなことがあれば、逆に参拝すべきだと思います。なぜなら内政干渉を許してはいけないからです。もう一つは、全ての国が戦死者をまつりますが、それぞれのやり方で良いのだと思います」と主張した。2006年7月20日の「産経新聞」(東京版)の取材に対しても同様の認識を示している。
2007年2月には、政策シンクタンク戦略国際問題研究所(CSIS)において再度超党派による政策提言報告「第二次アーミテージ・レポート」(正式名称:"The U.S.-Japan Alliance: Getting Asia Right through 2020")を作成・発表、日米同盟を英米のような緊密な同盟関係へと変化させ、東アジアの地域秩序の中で台頭する中国を穏健な形で秩序の中に取り込むインセンティブとすることなどを提言している。
2012年8月には「第三次アーミテージ・レポート」を作成・発表。日本が一流国家であり続けるか、二流国家に甘んじるかの重大な局面を迎えていると指摘し、また日米同盟関係における日本の役割拡大を求めた[4]。
2012年アメリカ合衆国大統領選挙の共和党候補者であるミット・ロムニーが同年8月28日に行った演説において日本に言及する箇所が1箇所しかなかったことは、アーミテージら知日派の影響力の低下の表れと分析する向きもあった[5]。
ベトナム戦争での行動
海軍兵学校卒業後は、ベトナム戦争に志願した。1973年1月にパリ和平協定が成立すると、戦いを途中でやめるのは嫌だと海軍をやめてしまう。但しサイゴンにある米軍駐在武官本部の民間人顧問としてベトナムに留まり、特殊任務についた。海軍特殊部隊(SEALS)の隊員だったという噂も流れたが米国国務省のウェブサイトで否定している。
いったんワシントンに戻ったが、1975年4月に北ベトナム軍がサイゴンに迫ると、国防省から特定南ベトナム人の救出作戦の実行を頼まれる。ビエンホア空軍基地にヘリコプターで乗り込み、機密保持のため基地内の機器を破壊。そして取り残された南ベトナム空軍の将兵30名とともに砲火の中から脱出。その後南ベトナム海軍艦艇と将兵及びその家族を率いて、8日かけてフィリピンまで脱出した。(本人談)
最終更新 2013年7月22日 (月) 12:56
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マイケル・グリーン
http://ja.wikipedia.org/wiki/%E3%83%9E%E3%82%A4%E3%82%B1%E3%83%AB%E3%83%BB%E3%82%B0%E3%83%AA%E3%83%BC%E3%83%B3_(%E6%94%BF%E6%B2%BB%E5%AD%A6%E8%80%85)
マイケル・ジョナサン・グリーン(Michael Jonathan Green, 1961年 - )は、アメリカ合衆国の政治学者。専門は東アジアの政治外交、特に日本の安全保障政策。現在はジョージタウン大学外交政策学部准教授、戦略国際問題研究所(CSIS)上級顧問・日本部長。
知日派のアメリカ人学者として、日本のメディアへの露出も多い。
略歴
1983年 ケンヨン・カレッジ史学専攻卒業
1987年 ジョンズ・ホプキンス大学高等国際問題研究大学院(SAIS)修士課程修了
1994年 同博士課程修了、Ph.D。
1994年 ジョンズ・ホプキンス大学助教授(-1995年)
1995年 防衛分析研究所(IDA)研究員(-1997年)、ジョンズ・ホプキンス大学客員講師(-2001年)
1997年 アメリカ国防総省アジア・太平洋部局特別補佐官(-2000年)、外交問題評議会(CFR)上席研究員(-2000年、アジア安全保障担当)
2001年 アメリカ国家安全保障会議(NSC)日本・朝鮮担当部長(-2004年)
2004年 NSC上級アジア部長兼東アジア担当大統領特別補佐官(-2005年)
2005年 ジョージタウン大学外交政策学部准教授、戦略国際問題研究所(CSIS)上級顧問・日本部長。
1980年代、日本経済の研究を行なうアメリカ人研究者が多い中で、当初から日本の安全保障政策を主要な研究テーマとしていた。
滞日経験もあり、日本語も堪能である[1]。1983年に文部省の「語学指導等を行う外国青年招致事業(JETプログラム)」により、英語教員として訪日する。さらに大学院在学時にも何度か訪日し、フルブライト奨学金給付留学生として東京大学に留学。岩手日報の記者や、椎名素夫の秘書なども務めた。
冷戦終結後から一貫して日米の安全保障関係強化を提唱。ビル・クリントン政権では日本の安全保障政策を知る若手研究者としてエズラ・ヴォーゲル国家情報会議東アジア担当分析官やジョセフ・ナイ国際安全保障担当国防次官補などのブレーントラストとして働き、「日米安全保障再定義」「日米新ガイドライン策定」などの日米同盟強化の動きを支えた。知日派のアメリカ要人として知られるリチャード・アーミテージらがまとめた日米同盟強化を提唱する超党派の政策提言「アーミテージ・レポート(2000年)」、「第二次アーミテージレポート(2007年)」にも執筆者として加わっている。
ジョージ・W・ブッシュ政権ではアメリカ国家安全保障会議(NSC)のスタッフとして日本・朝鮮担当部長(2001年4月-2004年1月)、アジア上級部長(2004年1月-2005年12月)を歴任し、アーミテージ国務副長官、ジェイムズ・ケリー東アジア・太平洋担当国務次官補とならぶ「知日派(ジャパン・ハンズ)」と称された[要出典]。日本の政治家では安倍晋三と懇意で、ジョージ・W・ブッシュ政権時代は安倍と頻繁に連絡を取り、日米両政府のパイプ役を務めた[1]。
歴史認識問題をめぐっては日本の穏健な対応を望む立場であり、米議会での慰安婦決議をめぐる日本の保守派政治家の反応には批判的な立場を取った[2]。また、安倍が実現を目指している諸政策(河野談話の見直し、首相の靖国神社参拝、尖閣諸島への公務員常駐施設の設置)についても、日米関係など日本の対外関係に悪影響を及ぼしかねないと述べている[3]。河野談話の見直しについては、日韓関係や北東アジアにおけるアメリカの戦略的立場を悪化させ、近隣諸国間の分断を図る中国を利することにつながるとして、懸念を表明している[4]。尖閣諸島への公務員常駐については、日本が連携するべきアメリカや周辺国(フィリピンやオーストラリアなど)との関係を複雑にするとして、常駐はしない方が良いとの立場を取っている[1]。
日韓関係においては、日本が国会細部的な事項に対する反省をすべて込めて国会で全員一致で声明を発表するのが一つの方法だと述べている。また日韓が争えばアジアでの米国の利益が打撃を受けるため、ワシントンでは日韓両国に圧力を加える方法について話し合われていると述べている[5]。
最終更新 2013年7月19日 (金) 12:57
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原発爆発と定点カメラNuclear Reactor Huge Explosions and Fixed
公開日: 2012/03/24
a Camera that records huge hydrogen explosions of Fukushima Daiichi Nuclear Power Plant. and relatively long reel of each explosion.
福島第一原発の映像を捉えたカメラが紹介されています。
福島第一原発の映像を捉えたカメラが紹介されています。
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Fukushima Daiichi nuclear disaster
http://en.wikipedia.org/wiki/Fukushima_Daiichi_nuclear_disaster
The Fukushima Daiichi nuclear disaster (福島第一原子力発電所事故 Fukushima Dai-ichi (About this sound pronunciation) genshiryoku hatsudensho jiko?) was a series of equipment failures, nuclear meltdowns and releases of radioactive materials at the Fukushima I Nuclear Power Plant, following the Tōhoku earthquake and tsunami on 11 March 2011.[5][6] It is the largest nuclear disaster since the Chernobyl disaster of 1986 and only the second disaster (along with Chernobyl) to measure Level 7 on the International Nuclear Event Scale.[7]
The plant comprises six separate boiling water reactors originally designed by General Electric (GE) and maintained by the Tokyo Electric Power Company (TEPCO). At the time of the quake, Reactor 4 had been de-fueled while 5 and 6 were in cold shutdown for planned maintenance.[8] Immediately after the earthquake, the remaining reactors 1–3 shut down automatically and emergency generators came online to power electronics and coolant systems. However, the tsunami following the earthquake quickly flooded the low-lying rooms in which the emergency generators were housed. The flooded generators failed, cutting power to the critical pumps that must continuously circulate coolant water through a nuclear reactor for several days in order to keep it from melting down after being shut down. As the pumps stopped, the reactors overheated due to the normal high radioactive decay heat produced in the first few days after nuclear reactor shutdown (smaller amounts of this heat normally continue to be released for years, but are not enough to cause fuel melting).
As the water boiled away in the reactors and the water levels in the fuel rod pools dropped, the reactor fuel rods began to overheat severely and melt down. In the hours and days that followed, Reactors 1, 2 and 3 experienced full meltdown.[9][10]
In the high heat and pressure of the reactors, a reaction between the nuclear fuel metal cladding, and the water surrounding them, produced explosive hydrogen gas. As workers struggled to cool and shut down the reactors, several hydrogen-air chemical explosions occurred.[11][12] It is estimated that the hot cladding-water reaction in each reactor produced 800 to 1000 kilograms of hydrogen gas, which was vented out of the reactor pressure vessel, and mixed with the ambient air, eventually reaching explosive concentration limits in units 1 and 3, and due to piping connections between unit 3 and 4, unit 4 also filled with hydrogen, with the hydrogen-air explosions occurring at the top of each unit, that is in their upper secondary containment building.[13][14]
A few of the plant's workers were severely injured or killed by the disaster conditions (drowning, falling equipment damage etc.) resulting from the earthquake.[15][better source needed] Predicted future cancer deaths due to accumulated radiation exposures in the population living near Fukushima are predicted to be quite low. However, the researchers emphasized that the uncertainties in the calculations is high, suggesting further research is required.[16] On 16 December 2011, Japanese authorities declared the plant to be stable, although it would take decades to decontaminate the surrounding areas and to decommission the plant altogether.[17] On 5 July 2012, the Japanese National Diet appointed The Fukushima Nuclear Accident Independent Investigation Commission (NAIIC) submitted its inquiry report to the Japanese Diet,[18] while the government appointed Investigation Committee on the Accident at the Fukushima Nuclear Power Stations of Tokyo Electric Power Company submitted its final report to the Japanese government on 23 July 2012.[19] Tepco admitted for the first time on October 12, 2012 that it had failed to take stronger measures to prevent disasters for fear of inviting lawsuits or protests against its nuclear plants.[20][21][22][23]
The Fukushima I Nuclear Power Plant consists of six light water, boiling water reactors (BWR) designed by General Electric driving electrical generators with a combined power of 4.7 gigawatts, making Fukushima I one of the 25 largest nuclear power stations in the world. Fukushima I was the first GE designed nuclear plant to be constructed and run entirely by the Tokyo Electric Power Company (TEPCO).
Unit 1 is a 439 MWe type (BWR-3) reactor constructed in July 1967. It commenced commercial electrical production on 26 March 1971.[24] It was designed for a peak ground acceleration of 0.18 g (1.74 m/s2) and a response spectrum based on the 1952 Kern County earthquake.[25] Units 2 and 3 are both 784 MWe type BWR-4 reactors, Unit 2 commenced operating in July 1974 and Unit 3 in March 1976. The earthquake design basis for all units ranged from 0.42 g (4.12 m/s2) to 0.46 g (4.52 m/s2).[26][27] All units were inspected after the 1978 Miyagi earthquake when the ground acceleration was 0.125 g (1.22 m/s2) for 30 seconds, but no damage to the critical parts of the reactor was discovered.[25]
Units 1–5 have a Mark 1 type (light bulb torus) containment structure, Unit 6 has Mark 2 type (over/under) containment structure.[25] From September 2010, Unit 3 has been partially fuelled by mixed-oxide (MOX) fuel.[28]
At the time of the accident, the units and central storage facility contained the following numbers of fuel assemblies:[29]
Power reactors work by splitting atoms, typically uranium, in a chain reaction. The reactor continues to generate heat after the chain reaction is stopped because of the radioactive decay of unstable isotopes, fission products, created by this process. This decay of unstable isotopes, and the decay heat that results, cannot be stopped.[32][33] Immediately after shutdown, this decay heat amounts to approximately 6% of full thermal heat production of the reactor.[32] The decay heat in the reactor core decreases over several days before reaching cold shutdown levels.[34] Nuclear fuel rods that have reached cold shutdown temperatures typically require another several years of water cooling in a spent fuel pool before decay heat production reduces to the point that they can be safely transferred to dry storage casks.[35]
To safely remove this decay heat, reactor operators must continue to circulate cooling water over fuel rods in the reactor core and spent fuel pond.[32][36] In the reactor core, circulation is accomplished by use of high pressure systems that pump water through the reactor pressure vessel and into heat exchangers. These systems transfer heat to a secondary heat exchanger via the essential service water system, taking away the heat which is pumped out to the sea or site cooling towers.[37]
To circulate cooling water when the reactor is shut down and not producing electricity, cooling pumps can be powered by other units on-site, by other units off-site through the grid, or by diesel generators.[36][38] In addition, boiling water reactors have steam-turbine driven emergency core cooling systems that can be directly operated by steam still being produced after a reactor shutdown, which can inject water directly into the reactor.[39] Steam turbines results in less dependence on emergency generators, but steam turbines only operate so long as the reactor is producing steam. Some electrical power, provided by batteries, is needed to operate the valves and monitoring systems.
If the water in the Unit 4 spent fuel pool had been heated to boiling temperature, the decay heat has the capacity to boil off about 70 tonnes of water per day (12 gallons per minute), which puts the requirement for cooling water in context.[40] On 16 April 2011, TEPCO declared that Reactors 1–4's cooling systems were beyond repair and would have to be replaced.[41]
The reason that cooling is so essential for a nuclear reactor, is that many of the internal components and fuel assembly cladding is made from zircaloy. At normal operating temperatures (of approximately 300 degrees Celsius), zircaloy is inert. However, when heated to above 500 degrees celsius in the presence of steam,[42] zircaloy undergoes an exothermic reaction where the zircaloy oxidises, and produces free hydrogen gas. The reaction between the zirconium cladding and the fuel can also lower the melting point of the fuel and thus speed up a core melt.[43]
The reactor's emergency diesel generators and DC batteries, crucial components in powering the reactors' cooling systems in the event of a power loss, were located in the basements of the reactor turbine buildings. The reactor design plans provided by General Electric specified placing the generators and batteries in that location, but mid-level engineers working on the construction of the plant were concerned that this made the back-up power systems vulnerable to flooding. TEPCO elected to strictly follow General Electric's design in the construction of the reactors.[44]
Contamination
Main article: Radiation effects from Fukushima Daiichi nuclear disaster
Sub article: Comparison of Fukushima and Chernobyl nuclear accident with detailed tables inside
Map of contaminated areas around the plant (22 March – 3 April).
Fukushima dose rate comparison to other incidents and standards, with graph of recorded radiation levels and specific accident events from 11 to 30 March.
Radiation measurements from Fukushima Prefecture, March 2011
Seawater-contamination along coast with Caesium-137, from 21 March until 5 May (Source: GRS) Radioactive material has been released from the Fukushima containment vessels as the result of deliberate venting to reduce gaseous pressure, deliberate discharge of coolant water into the sea, and accidental or uncontrolled events. Concerns about the possibility of a large scale release of radioactivity resulted in 20 km exclusion zone being set up around the power plant and people within the 20–30 km zone being advised to stay indoors. Later, the UK, France and some other countries told their nationals to consider leaving Tokyo, in response to fears of spreading radioactive contamination.[90] The Fukushima accident has led to trace amounts of radiation, including iodine-131, caesium-134 and caesium-137, being observed around the world (New York State, Alaska, Hawaii, Oregon, California, Montreal, and Austria).[91][92][93] Small amounts of radioactive isotopes have also been released into the Pacific Ocean.
A monitoring system designed to detect nuclear explosions, operated by the Preparatory Commission for the Comprehensive Nuclear-Test-Ban Treaty Organization (CTBTO), tracked the dispersion of radioactivity from the crippled nuclear reactor on a global scale. Radioactive isotopes originating from Fukushima were picked up by over 40 CTBTO radionuclide monitoring stations. The CTBTO makes its monitoring data and analysis results available to all its 183 Member States. Around 1,200 scientific and academic institutions in 120 countries currently make use of this offer.[94]
On 12 March, radioactive releases first reached a CTBTO monitoring station in Takasaki, Japan, around 200 km away from the troubled power plant. The dispersion of the radioactive isotopes could then be followed to eastern Russia on 14 March and to the west coast of the United States two days later. By day 15, traces of radioactivity were detectable all across the northern hemisphere. Within one month, radioactive particles were also picked up by CTBTO stations in the southern hemisphere, located for example in Australia, Fiji, Malaysia and Papua New Guinea.[95][96]
According to one expert, the release of radioactivity is about one-tenth that from the Chernobyl disaster and the contaminated area is also about one-tenth that of Chernobyl.[97] A March 2012 report by the Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology agreed that radioactive debris from the damaged reactors had dispersed about one-eighth to one-tenth of the distance as those in the Chernobyl disaster.[98][99] According to a study conducted by Norwegian Institute for Air Research, the release of the particular isotope caesium-137 was about 40 percent of the total from Chernobyl.[100][101][102]
In March 2011, Japanese officials announced that "radioactive iodine-131 exceeding safety limits for infants had been detected at 18 water-purification plants in Tokyo and five other prefectures".[103] As of July 2011, the Japanese government has been unable to control the spread of radioactive material into the nation's food. Radioactive material has been detected in a range of produce produced in 2011, including spinach, tea leaves, milk, fish and beef, up to 200 miles from the nuclear plant. Crops produced in 2012 did not show signs of radioactivity contamination, cabbage, rice[104] and beef were tested before reaching market and showed insignificant levels of radiation. A Fukushima-produced rice market in Tokyo was accepted by consumers as safe.[104]
On 24 August 2011, the Nuclear Safety Commission (NSC) of Japan published the results of the recalculation of the total amount of radioactive materials released into the air during the accident at the Fukushima Daiichi Nuclear Power Station. The total amounts released between 11 March and 5 April were revised downwards to 1.3 × 1017 Bq for iodine-131 and 1.1 × 1016 Bq for caesium-137, which is about 11% of Chernobyl emissions. Earlier estimations were 1.5 × 1017 Bq and 1.2 × 1016 Bq.[105][106]
On 8 September 2011 a group of Japanese scientists working for the Japan Atomic Energy Agency, the Kyoto University and other institutes, published the results of a recalculation of the total amount of radioactive material released into the ocean: between late March through April they found a total of 15,000 TBq for the combined amount of iodine-131 and caesium-137. This was more than triple the figure of 4,720 TBq estimated by the plant-owner. TEPCO made only a calculation about the releases from the plant in April and May into the sea. The new calculations were needed because a large portion of the airborne radioactive substances would enter the seawater when it came down as rain.[107]
In the first half of September 2011 the amount of radioactive substances released from the plant was about 200 million becquerels per hour, according to TEPCO, this was approximately one four-millionth of the level of the initial stages of the accident in March.[108] Traces of iodine-131 are still detected in several Japanese prefectures in the months of November[109] and December 2011.[110]
According to a report published in October 2011 by the French Institute for Radiological Protection and Nuclear Safety, between 21 March and mid-July around 2.7 × 1016 Bq of caesium-137 entered the ocean, about 82 percent having flowed into the sea before 8 April. This emission of radioactivity into the sea represents the most important individual emissions of artificial radioactivity into the sea ever observed. The Fukushima coast has one of the world's strongest currents and this transported the contaminated waters far into the Pacific Ocean, causing a high dispersion of the radioactive elements. The results of measurements of both the seawater and the coastal sediments lead to suppose that the consequences of the accident, for what concerns radioactivity, will be minor for marine life as of late 2011 (weak concentration of radioactivity in the water and limited accumulation in sediments). On the other hand, significant pollution of sea water along the coast near the nuclear plant might persist, because of the continuing arrival of radioactive material transported towards the sea by surface water running over contaminated soil. Further, some coastal areas might have less favorable dilution or sedimentation characteristics than those observed so far. Finally, the possible presence of other persistent radioactive substances, such as strontium-90 or plutonium, has not been sufficiently studied. Recent measurements show persistent contamination of some marine species (mostly fish) caught along the coast of Fukushima district. Organisms that filter water and fish at the top of the food chain are, over time, the most sensitive to caesium pollution. It is thus justified to maintain surveillance of marine life that is fished in the coastal waters off Fukushima.[111]
As of March 2012, there had been no reported cases of Fukushima residents suffering ailments related to radiation exposure. Experts cautioned that insufficient data was available so far to make conclusions on the impact on residents' health. Nevertheless, Michiaki Kai, professor of radiation protection at Oita University of Nursing and Health Sciences, stated, "If the current radiation dose estimates are correct, (cancer-related deaths) likely won't increase."[112]
On 24 May 2012, TEPCO released their estimate of radiation releases due to the Fukushima Daiichi Nuclear Disaster. An estimated 538,100 terabecquerels (TBq) of iodine-131, caesium-134 and caesium-137 was released. 520,000 TBq was released into the atmosphere between 12–31 March 2011 and 18,100 TBq into the ocean from 26 March – 30 September 2011. A total of 511,000 TBq of iodine-131 was released into both the atmosphere and the ocean, 13,500 TBq of caesium-134 and 13,600 TBq of caesium-137.[113]
In May 2012, TEPCO reported that at least 900 PBq had been released "into the atmosphere in March last year [2011] alone".[114][115] In August 2012, researchers found that 10,000 people living near the plant at the time of the accident had been exposed to well less than 1 millisievert of radiation, far less than Chernobyl residents.[116]
In October 2012 an article in Science-magazine concluded, that at that time radiation was still leaking from the reactor-site into the ocean. Fishing in the waters around the site was still prohibited, and the levels of radioactive 134Cs and 137Cs in the fish caught were not lower compared with the levels found after the disaster. [117] On 26 October 2012 TEPCO admitted that it could not exclude radiation emissions into the ocean, although the radiation levels were stabilised. Undetected leaks into the ocean from the reactors, could not be ruled out, because their basements remain flooded with cooling water, and the 2,400-foot-long steel and concrete wall between the site’s reactors and the ocean, that should reach 100 feet underground, was still under construction, and would not be finished before mid-2014. Around August 2012 two greenling were caught close to the Fukushima shore. They contained more than 25,000 becquerels of cesium-137 per kilogram of fish, the highest cesium levels found in fish since the disaster and 250 times the government’s safety limit.[118][119]
A report by the World Health Organization(WHO) published in February 2013 anticipated that there would be no noticeable increases in cancer rates for the overall population, but somewhat elevated rates for particular sub-groups. For example infants of Namie Town and Iitate Village were estimated to have a 6% relative increase in female breast cancer risk and a 7% relative increase in male leukemia risk. A third of emergency workers involved in the accident would have increased cancer risks.[120]
However the WHO expressly stated that the values stated in its report were expressed as relative increases, and not representative of the absolute increase in developing cancer:[121]
These percentages represent estimated relative increases over the baseline rates and are not absolute risks for developing such cancers. Due to the low baseline rates of thyroid cancer, even a large relative increase represents a small absolute increase in risks. For example, the baseline lifetime risk of thyroid cancer for females is just (0.75%)three-quarters of one percent and the additional lifetime risk estimated in this assessment for a female infant exposed in the most affected location is (0.5%)one-half of one percent.
In 2013, two years after the incident, the World Health Organization indicated that the residents of the area were exposed to so little radiation that it probably won't be detectable. They indicated that a Japanese baby's cancer lifetime risk would increase by about 1%.[122]
This page was last modified on 23 May 2013 at 02:31.
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